"АРНА" КӨКШЕТАУ ЖОҒАРЫ КОЛЛЕДЖ МЕКЕМЕСІ
УЧРЕЖДЕНИЕ КОКШЕТАУСКИЙ ВЫСШИЙ КОЛЛЕДЖ "АРНА"

Менің педагогикалық философиям. Әлемде ешкім оятуға көмектеспеген адамдар өте көп.

Эссе

Менің педагогикалық философиям

Әлемде ешкім оятуға көмектеспеген адамдар өте көп.
Антуан де Сент-Экзюпери

Мүмкін, әлемде өзінің алғашқы ұстазын есіне алмайтын адам жоқ шығар. Барлық бірінші сынып оқушылары мұғалімін құрметпен тыңдайды және оған ұқсағысы келеді. Клавдия Сергеевна Ангалова, менің алғашқы мұғалімім, бәрін білетін, әділ, мейірімді және талапшыл. Екінші дүниежүзілік соғыс жылдарында радиодан келген, содан кейін бір милиционерге үйленіп, алыс қазақ ауылына келіп, сол жерде қалып, мыңдаған ұлдар мен қыздарды ұзақ педагогикалық Өмір үшін оқып, жазуды үйретті. Әрқашан ұқыпты киінген және таралған, каллиграфиялық жазумен, математиканы да, тілді де, бастауыш мектептің барлық басқа пәндерін де нақты түсіндіре алатын, ол менде бастауыш сынып мұғалімінің өзгермейтін үлгісін қалыптастырды. Клавдия Сергеевна шынайы үлгі, батыр, өлшем болды!
Содан кейін, бесінші сыныпта тағы да жолымыз болды: сынып жетекшісі болып бізге математиканың жас мұғалімі, Целиноград пединститутының түлегі Рысжан Нұржанқызы тағайындалды. Ол жас, тәжірибесіз болса да, өз сабақтарында мінсіз тәртіпке қол жеткізе алды. Оның сабағына дейін ұлдар өздерінің "заңды" орындарына көшіп, қалтаңызға жасырылған Пионер байланыстарын байлап, парталарды ретке келтіргені есімде. Геометрия сабақтарында әркімде қарындаш, сызғыш, протектор, компас болуы керек, оларсыз сіз сабаққа келе алмайсыз. Математика пәнінің мұғалімі Рысжан Нұржанқызы сабақтарда өте қатал, талапшыл және сабақтардан тыс мейірімді, жанашыр, жақын, онымен кез-келген тақырыпта сөйлесуге болатын. Бұл бізге әсіресе 9-шы, 10-шы сыныптарда қажет болды...
Мұндай мұғалімдер жадында өшпес із қалдырады және адамды шынымен қалыптастырады. Уинстон Черчилль: "Мектеп мұғалімдері премьер-министрлер армандай алатын күшке ие", - деп бекер айтпаған.
Бұл екі адам, екі мұғалім менің мамандық таңдауыма әсер етті. 10-шы сыныпты бітіргеннен кейін ойланбастан педагогикалық институтқа оқуға түстім. Содан бері мен көптеген жылдар бойы тақтада тұрдым: қарапайым борда өз жолының басында, интерактивті борда - бүгін.
Мұғалім мамандығын басқа мамандықпен салыстыруға болмайды, өйткені бұл тек жұмыс емес, ол жанның сыйы болуы керек. Бұл жанқиярлық және өзінің жылуын, энергиясын ондаған, жүздеген балаларға беруге деген ұмтылыс. Ұлы орыс жазушысы және мұғалімі Лев Николаевич Толстой педагогикалық мамандықта, ең алдымен, балаларға деген сүйіспеншілікте көрініс табатын гуманистік принципті көрді. "Егер мұғалім тек сүйіспеншілікке ие болса, - деп жазды Толстой, - ол жақсы мұғалім болады. Егер мұғалімде тек әке, ана сияқты оқушыға деген махаббат болса, ол барлық кітаптарды оқыған, бірақ студенттерге деген сүйіспеншілігі жоқ мұғалімнен жақсы болады. Егер мұғалім бизнеске де, студенттерге де деген сүйіспеншілікті біріктірсе, ол Керемет мұғалім". Менің ойымша, мұғалім-бұл өз уақытында дамуға серпін беретін, ұйықтап жатқан адамды оятатын, белсенді, тірі болуға мәжбүрлейтін, білім мен өмірге итермелейтін адам.
Менің педагогикалық философиямда мұғалім мен оқушы арасындағы қарым-қатынас мәселесі маңызды орын алады. Бұл жерде, менің ойымша, қандай да бір арнайы жүйені ойлап табудың қажеті жоқ, я.а. Коменский, Абай Құнанбаев, Ы. сияқты ойшылдар мен педагогтардың этикалық-педагогикалық көзқарастарын еске түсірсек жеткілікті.Алтынсарин, к.д. Ушинский, А. С. Макаренко, В. А. Сухомлинский, біздің замандасымыз Ш. Амонашвили. Практикалық және теориялық қызметтің жетекші идеясы, Ұлы мұғалімдердің пікірінше, гуманизм идеясы болуы керек, ол кез-келген адамның жеке тұлға ретіндегі құндылығын, оның бостандыққа, бақытқа, өзіне тән қабілеттерін дамытуға құқығын мойындайды. Бұл адамның игілігі әлеуметтік құбылыстарды бағалаудың өлшемі, ал теңдік, әділеттілік, адамгершілік қоғамдағы қатынастардың қажетті нормасы болып табылатын жүйе. Меніңше, әлдебір қиял-бұл бір қараған. Бірақ жоқ! Ғасырлар бойы қалыптасқан жалпыадамзаттық құндылықтарды сақтамай және түсінбестен, адам бақытты бола алмайды. Сондықтан мен үшін оқушыларыма осы құндылықтарды сіңіру, олардағы өмірдің осы постулаттарын түсіну мен қабылдауды ояту маңызды.
Педагогикалық өмірімнің 39 жылында Мен өз ережелерімді жасадым, оны көптеген мұғалімдер балаларға қызмет етуге арнады:
* әр баланы барлық артықшылықтары мен кемшіліктері бар қабылдау және қолдау;
* балалардың іс-әрекеттеріне және стандартты емес мінез-құлқына төзімділік;
* әр оқушының, тіпті олар теріс қылықтар мен жалпы қабылданған нормаларды бұзған кезде де, даму мүмкіндігіне сену;
* оқушылардың қабілеттері мен іс-әрекеттері туралы эмоционалды, жағымсыз тұжырымдарға жол бермеу;
* оқушының ар-намысын қорлайтын қарым-қатынас түрлеріне жол бермеу;
* әр баланың өз пікіріне құқығын, өзі болу құқығын тану;
* оптимистік тон және қарым-қатынас стилі;
* теріс мінез-құлықтың себептерін табу, егер бар болса, оқушыны түсінуге және оған көмектесуге деген шынайы ықылас.
Студенттермен – болашақ мұғалімдермен ұзақ уақыт жұмыс істей отырып, мен нақты мұғалімнің өз пәнін және оны оқыту әдістемесін жақсы білетін мұғалім екенін сөзбен де, іспен де көрсетуге тырысамын; мәдениеттің жоғары деңгейіне ие; үнемі өзін – өзі тәрбиелеумен айналысады; барлық студенттермен қарым-қатынаста әділ және біркелкі, кез-келген жағдайдан шығудың жолын таба алады, ол үшін ол психолог ретінде сауатты, біз бірінші кезекте өзімізді оқытамыз және қателігімізді мойындаудан Қорықпайды. Біз өмірде айыптауларды жиі кездестіреміз, бірақ түсінетін және көмектесетін адам өте сирек кездеседі. Мұғалім осындай адам болуы керек.
Менің өмірлік және педагогикалық философиямды ұлы ойшыл Аристотельдің сөзімен білдіруге болады: "білімді алға жылжытатын, бірақ адамгершіліктен артта қалған адам Алға қарағанда артқа қарай жүреді".
PS бүгінгі таңда психологтарға, нумерологтарға кез-келген өзекті мәселелерді шешуде немесе шешуде қателеспеу үшін жүгіну маңызды. Мені де кейбір сұрақтар қызықтырады, дегенмен мен белгілі бір жаста болсам да, мен өмір сүргеннен аз өмір сүрдім (және бұл рас).
Сонымен, мен нумерологқа жақын болашақтың көкжиегін нақтылау және болашақ өмір туралы кеңестер алу үшін жүгіндім.
Менің өткенімді, бүгінімді және болашағымды санап, санай отырып, нумеролог менің туа біткен ұстаз екенімді айтты! Сондықтан мамандық таңдауда қателеспедім! Бұл рас па, жоқ па, бірақ мен өз жұмысымды жақсы көремін, студенттерімді жақсы көремін және менімен сөйлескеннен кейін олар кем дегенде жақсырақ болуға тырысамын!

Сәбитова Тілек Батырханқызы

Жаңартылған күні: 09.02.2021 15:13
Құрылған күні: 09.02.2021 15:13

Ұйымдар тізімі
Текст